lørdag 5. juni 2010

Min drøm til salgs!

For en måneds tid siden skrev jeg dette innlegget om mitt barndoms paradis som jeg har sagt helt siden jeg var liten at jeg vil kjøpe. Til og med samboer har sagt at hvis vi hadde vunnet i lotto så hadde dette vært drømmen. Og gjett hva; Nå er det til salgs!


10 millioner koster denne herligheten, og det synes jeg ikke var dyrt i det hele tatt. Riktignok måtte du nok brukt en del millioner til oppussing, men med en slik drøm av et sted tror jeg det hadde vært en glede og en livsstil.


Nå har jeg dessverre ikke så mange penger å bruke på bolig, men hadde jeg hatt det hadde det ikke vært tvil om hva de skulle brukes på. Store områder og elva som omkranser gården.


Det er både trist og fint at gården nå ligger ute for salg. Trist fordi virkeligheten innhenter meg og jeg vet at drømmen aldri blir virkelighet, men fint fordi at nå kan stedet få den oppussingen og vedlikeholdet det trenger og fortjener, i stedet for å stå og forfalle slik det har gjort innvendig i mange år.


Her er bilde fra sommerhuset som er rimelig nyoppusset. Det har blitt brukt som feriehus for de ansatte i firmaet som eier gården. Her kunne man jo fint bodd mens man pusset opp hovedhuset.

Her er en av stuene i hovedhuset, men utgang til de enorme gressplenene på utsiden.

Gangen i hovedhuset.

Kjelleren i hovedhuset, med malerier på veggene.


Drømmen hadde vært å renovere og prøve å å få eiendommen til å framstå så likt som mulig det den var før. Nå håper jeg bare at de nye eierne tar godt vare på mitt barndomshjem og store drøm.

For hele annonsen og flere bilder, ta en titt her.
Og GJETT om jeg skal på visning på onsdag da ;) Må jo se stedet innvendig for muligens siste gang.

1 kommentar:

  1. Nydelig! Skjønner godt at det er en drøm.
    Men mange millioner er det ikke bare å bla opp.
    Ha en vidre fin kveld.
    Klem fra Christina

    SvarSlett