onsdag 25. august 2010

Utfordring: Mitt favorittmøbel

Har tatt utfordingen fra Det Lille Huset Med Druehage om å vise frem mitt favorittmøbel i huset. Valget falt på det lille skapet som står i mellomgangen. Det fant jeg bortgjemt på en lokal bruktbutikk for et års tid siden.

Helt inne i et hjørne sto den, med masse gjenstander oppå seg. Skapet er veldig lavt, så ovenfra så det ut som et helt alminnelig bord, men da jeg tok en nærmere kikk falt jeg fullstendig for det.


Alle detaljene er helt fantastiske, synes jeg.Både utskjæringene, håndtaket og løvehodet.
Så da ble det med meg hjem for den nette sum av 500 kr :)


Det finnes merker på toppen av platen som tyder på at det opprinnelig har vært et speil eller lignende der, men jeg synes det er fint som det er nå også jeg :) Merkene skjuler jeg bare med en duk, og en blomstervase oppå der igjen.


Og som en liten bonus ble den nyttig å ha også, da den rommer de største blomstervasene som jeg ikke har plass til i kjøkkenskapene. Jeg sier bonus, for den ble selvfølgelig tatt med hjem kun med tanken om å være et prydmøbel, helt uavhengig av funksjonalitet ;)
Og jammen var ikke samboer fornøyd med jenta si også når hun kom hjem med dette, han synes nemlig også at det var kjempestilig :)
Hvis noen vet hvor gammelt dette møbelet er, eller har annen informasjon, så si gjerne ifra. Mannen på bruktbutikken hadde ingen anelse, så hadde vært spennende å vite litt mer.
Men hva er DITT favorittmøbel? Hiv deg på utfordringen, du også :)

1 kommentar:

  1. Hei. Så flott skapet var! Og jeg er sikker på at det egentlig er verdt mer enn 500,-!!
    Gøy at du tok utfordringen!!
    Klem Gro-Beate

    SvarSlett