søndag 5. september 2010

Alenedag og enkel lunsj for èn :)

På dager hvor jeg er alene hjemme, lager jeg gjerne enkle pastaretter til meg selv. Er så kjedelig å lage ordentlig middag når det bare er til èn person. Jeg bruker bare det jeg finner i kjøleskapet, og i dag ble det sånn som dette:
Pasta kokes og legges over i en skål.
Skinke,vårløk, perletomater og paprika kuttes, og blandes i pastaen.
Strø over med kryddeblanding, urter, og gjerne litt hvitløkspulver. I dag ble det Natvigs Krydderblanding, og i mangel på friske urter ble det tørket urteblanding fra Jacobs.
Hell litt soyasaus over for ekstra smak.

Enkelt, raskt og veldig godt :)

Senere blir det deilig å slappe av med nye, inspirerende interiørblader. Jeg gleder meg :)

2 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du vil følge bloggen min også! Og nok en gang er vi faktisk nok så like :) Jeg har nemlig akkurat spis dagens en-persons-middag, som var... PASTASALAT! Med kylling for min del, men jeg som deg, tok det jeg hadde i kjøleskapet. Og det blir faktisk ikke så verst! hehe...

    Var gøy å lese om muffinsformene dine. Hvor ligger de nå? ;) hehe... Ikke kommet seg noe videre? :) hehe...

    Kos deg med bladene i kveld! Del gjerne inspirasjonen du får! Jeg titter jo innom igjen :) Men bare ikke i kveld, da jeg får besøk..

    Klem

    SvarSlett
  2. Hej och tack för dina snälla ord hos mig - så glad jag blev!

    Ditt inlägg nedan om Houses vs Nature är hur läckert som helst, och jag känner ju väl igen tex murgrönans förmåga att "ta över" och täcka såväl träd som murar som hus. Det ser läckert ut, men är lite läskigt hur kraftfulla dessa bladverk kan vara, och faktiskt rasera murar, bokstavligen!

    Önskar dig en fin vecka!
    Helena, The Swenglish Home

    SvarSlett