mandag 11. oktober 2010

Hils på vårt nye familiemedlem!

Vi har fått en "datter" her i huset, en 3 år gammel irsk setter ved navn Tilla :)

Vi har lenge tenkt på å skaffe oss en hund, da både jeg og min kjære har vokst opp med det og savner det veldig. Men planen var å vente til sommeren, og ta en valp. Skjebnen ville det annerledes ;)


Da jeg var på jobb forrige lørdag, dukket det opp en hund på utsiden, og den holdt seg der hele dagen. Til slutt fikk noen av de jeg jobber med fanget henne og skulle til å ringe Viking for at de skulle hente henne. Men så dukket eieren opp, og fortalte at den nydelige hunden skulle avlives på mandag! Grunnen: Hun dugde ikke til jakt, og det var nettopp med tanke på jakt at han hadde skaffet seg hundene sine. Jeg som er så svak for dyr, fikk utvekslet telefonnummer med eieren, og han lovte å ikke foreta seg noe før jeg hadde fått snakket litt med samboeren min, og ringt ham opp igjen.

Hvordan jeg klarte å kjøre hjem den dagen uten å kræsje er fremdeles et mysterium, jeg var jo helt skjelven. (Og tårer ble felt både på lageret på jobb, og da jeg kom hjem) Samboer sa seg villig til å se på hunden neste dag, og slik endte Tilla opp hos oss :)

At noen engang kan tenke tanken på å avlive en så livsglad og kosete hund, er helt uvirkelig for meg. Vi har nå hatt henne i en uke, og det går kjempebra :) I begynnelsen var hun litt redd for katten vår, men nå går det helt greit.

Det føles helt naturlig å ha en hund i huset igjen, selv om vi må opparbeide oss litt nye rutiner. Ferieplanene må legges på hylla for en stund, men det spiller ingen rolle så lenge vi kan gi skjønne Tilla et godt hjem.

Lykken er komplett her hos oss - iallefall fram til neste gang jeg finner et dyr vi må redde ;)

1 kommentar:

  1. Gratulerer med nytt familiemedlemm. Helt utrolig at man avliver en hund fordi den ikke er "perfekt". Nå kommer jo dere til å få masse koselige stunder sammen med en hund som hadde fått dødsdommen. All ære til deg!!!!:))
    Kos dere masse!
    Klem Gro-Beate

    SvarSlett