tirsdag 26. oktober 2010

NIB utfordring: Dette er meg!

NIB har utfordret oss bloggere til å fortelle litt om oss selv, noe jeg synes var en kjempegod idè. Utrolig koselig å kunne lese litt om de flotte damene som står bak de fine bloggene, så jeg tenkte jeg skulle hive meg på utfordringen, jeg også. Egentlig synes jeg dette er kjempeskummelt da jeg hele tiden har vært bevisst på å være anonym i bloggen, men angrer jeg så får jeg bare slette innlegget igjen, hehe ;) Er nemlig bare min kjære som vet at jeg blogger... Men, får hoppe i det. Here we go:

Om meg: Jeg er en 23 år gammel jente som bor i Arendal med min kjære samboer, en rampete liten pusekatt og en livlig hund. Vi kjøpte vårt første hjem i demsember 2009, og det er nok av prosjekter å ta tak i her. Har blogget en stund, men det går litt i rykk og napp, så innleggene kommer ikke så ofte. Men jeg har nesten daglig et par runder inne på NIB bloggene, for å holde meg oppdatert.

Inspirasjon finner jeg hvor som helst. Hjemme hos venner, på blogger, i blader, på reiser, koselige lokaler, butikker, osv... Er ofte innom finn.no for å se etter gode løsninger når det gjelder boliger og interiør :)

Min favoritt her hjemme tror jeg må være det søte, sommerlige serviset jeg fant på bruktbutikk, skapet med løvehode og utskjæringer, samt gulvet i kjellerstuen.

Drømmehjemmet er et lite småbruk. Landlig, men likevel forholdsvis sentralt. Usjenert tomt, med god plass for dyr og kommende barn. Et steingjerde dekket av eføy, og klatreroser som klamrer seg fast til husveggen. Boligen er gjerne gammel, klassisk og hvitmalt, og dørene og karmene er malt i den nydelige støvgrønne fargen som sikkert alle her i blogglandia kjenner til ;) En viltvoksende hage, med blomster i alle farger og fasonger, og frittgående høner på tunet.

Inni huset er det en lett blanding av mørke eikegulv, synlige takbjelker, gamle rustikke murvegger og tømmervegger, elegante lysekroner, nydelige rokokkomøbler og spennende interiør som vi har funner på reiser.

Uønsket i mitt hjem er retrotekstiler og plastmøbler/plastgjenstander. Men man skal aldri si aldri, smaken forandrer seg litt hele tiden :)

Drømmedagen må være å spise en sen frokost med min kjære på terassen, mens vi ser på båtene som glir forbi på elva. Senere blir det en lang tur i skogen med hunden, eller en båttur i skjærgården, etterfulgt av en kveld med gode venner, god mat og god vin :)
Ellers er vi jo veldig glad i å reise, så en drømmedag er å kunne oppleve nye steder, spennende kulturer, møte interessante mennesker og prøve lokal mat :)

Det brenner og jeg får helt sikker panikk. Etter å sett etter om samboer og dyra var trygge, ville jeg røsket med meg bildeskuffen i kommoden, og PC`n med alle bildene på. Alt annet er uviktig.

Godfølelsen får jeg av samtaler med gode venner og familie, følelsen av å mestre noe, gå barbeint i gresset, kjenne solen varme på huden, få et smil og en god klem fra min kjære, se hunden hoppe av glede når jeg kommer hjem, eller katten som kryper opp og vil ligge i halskroken min :) God mat og tid til å slappe av og gjøre akkurat der man vil, bringer også frem godfølelsen :)

Sånn, det var litt om meg.

Tar du også utfordringen? :)

4 kommentarer:

  1. Så gøy at du valgte utfordringen!! Kjempe koselig å bli bedre kjent med deg!!
    Ha en flotters dag!
    Klem Gro-Beate

    SvarSlett
  2. Heisann :)
    Fant deg via nib sin utfordring,artig utfrdring synes jeg :)

    hihi,ser vi deler samme drømmehjem:)
    Drømmer selv om et lite småbruk der jeg kan ha hesten min og hunden løs..
    jaja..Alt kan skje ikke sant?*ler*

    Ønsker deg en kjempe fin dag

    -Ida Susanne

    SvarSlett
  3. Så gøy at du tar utfordringen! :)

    Jeg kom til å tenke på noe.. Har du tenkt deg på a1 konserten på Arendal kulturhus den 20nov? Tror det kommer til å bli en knall bra kveld jeg :D Komemr til og med a1 fans fra både England og Nederland for å se dem denne kvelden, så jeg tror jeg også må ta meg en tur ;)

    SvarSlett
  4. Heisann anonym. Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hvem du er, hehe :) Fra Arendal?
    Skal nok ikke dit, nei. Ikke helt min type musikk, men blir sikkert en bra kveld for dem som er skikkelig fans :)

    SvarSlett