søndag 7. november 2010

Nærmiljøet på programmet Solgt! på NRK :)

Jeg synes det er interessant med programmet Solgt på NRK. Ikke bare fordi det er gøy å se meglere tippe verdi på boliger utenfor sitt vante salgsområde, men fordi man får se så mange spennende hus innvendig. Hehe, noen som kjenner seg igjen?
Denne uken var Jomfruholmen på Hisøy en av boligene som var med i programmet. Jeg har bodd på Hisøya nesten hele livet, så det er ekstra gøy å se boliger man kjenner fra før :)


Jomfruholmen ligger kun 15 min fra vårt hus, og det er ikke mange dager siden jeg og Tilla var på en kveldstur i nærheten. Murhuset ligger på en egen holme, og har egen bro så man kan kjøre helt frem til eiendommen. Det finnes også et gammel båtbyggeri som hører til eiendommen der, og huset går gått i arv i generasjoner.

Da jeg var liten var huset mest kjent som "Spøkelseshuset på Jomfruholmen", og jeg husker det var stor stas å kjøre forbi med båt. Det sies nemlig at kvinnen som bodde på holmen plutselig forsvant, og at hun sannsynligvis druknet i brønnen. De forrige eierne har uttalt at de ofte hørte skritt i trappene, og at de visste at de ikke var alene i huset. Spooky, hehe ;)
Nydelig eiendom er det iallefall, hvem hadde vel takket ned til en egen holme i sørlandsparadiset...?
For mer info om pris og flere bilder av huset, klikk her.
Hele episoden ser du på nett her.
Alle foto: Tore Espeland ved Solgt! Eiendomsmegling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar