mandag 24. januar 2011

Favoritter i kulda

Jeg sliter med tørr hud og tørre lepper, spesielt i vinterhalvåret. Heldigvis er det noen produkter som hjelper, og dette er mine absolutte favoritter:
Lip Exfoliating Treatment fra Makeup Mekka er en leppemaske som ved hjelp av fruktsyrer eksfolierer leppene og fjerner død og tørr hud. Jeg har ofte tørre "flak" av død hud på leppene, noe som er verken lekkert eller behagelig. Etter en behandling med dette fantastiske produktet er leppene glatte og silkemyke, og kjennes veldig behagelig ut. Prisen er også et pluss synes jeg, 149 kr er virkelig ikke galt. Smør på, la virke i noen minutter, masser med sirkelbevegelser, og skyll av rester med varmt vann.

I vintermånedene har jeg ekstremt tørr hud på hendene, og det hjelper ikke at jeg har en jobb som innebærer vasking av hender utallige ganger i løpet av arbeidsdagen. Hendene blir såre og vonde, og det svir når jeg er ute i kulda. Jeg kan ikke fordra håndkremer som blir liggende som et tykt lag med olje på hendene, og som lukter veldig parfyme. Almond Oil Daily Hand And Nail Cream fra The Body Shop gjør ingen av delene, den trekker raskt inn i huden og etterlater dem silkemyke i lang tid. Duften er behagelig og sitter lenge på hendene. Absolutt å anbefale!




The Body Shop har også den tredje av mine favorittprodukter, nemlig Mango Body Scrub for veldig tørr hud. Denne har jeg brukt i mange år allerede, og jeg får nesten litt panikk hvis jeg går tom. Brukes i dusjen hvor jeg masserer inn tørre områder og skyller av med vann. Huden blir myyye bedre, man føler seg litt "oljete" med en gang, men det trekker inn i huden etterhvert, og så lenge det er på kroppen og ikke hendene spiller det ingen rolle for meg. I tillegg lukter det godt og litt eksotisk med hint av sommer :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar