torsdag 27. januar 2011

Sminkebok og Ikeatur



I en alder av 23 år har jeg plutselig begynt å interessere meg litt mer for sminke. Har ikke brydd meg så mye før, men den siste måneden har jeg begynt å få øynene opp for hvor gøy det kan være med makeup. Så får vi bare se hvor lenge interessen varer da, har det med å interessere meg for noe, og så plutselig blir jeg lei og finner noe annet ;)
Denne boken kom iallefall i posten i dag, og jeg tror den er både spennende og lærerik, og gleder meg til å sette i gang og lese.


"Denne boken gir en helhetlig innføring i den grunnleggende sminken. Del 1 tar for seg noen teoretiske emner som kosmetikkens historie, hudpleie og fargelære. Del 2 tar for seg de grunnleggende teknikkene for base, rouge, bryn, øyne, kunstige øyevipper og lepper. I del 3 blir disse komponentene satt sammen til hele komposisjoner som naturlig sminke og festsminke"


Jeg gleder meg til å lese om makeup gjennom tidene, og selvfølgelig lære noen gode triks.


I dag har jeg og mine foreldre vært på Ikea og en liten tur i Lillesand.
Stakkars, kjære pappaen min, mer tålmodig mann skal man lete lenge etter. Tenk å måtte traske etter kone og datter i flere timer, hehe. Men jeg tror nok ikke han egentlig hadde det så ille, iallefall ikke oppe i møbelavdelingen. I glass og tekstilavdelingen derimot... Kremt...

Spiste nydelig middag på en restaurant i Lillesand, dit må jeg absolutt tilbake :)
Alt i alt en fin dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar