lørdag 29. januar 2011

Vinterpels og dårlig nattesøvn

Åååh, Rocky er så fin nå med den store, tykke vinterpelsen sin. Han ser så mye større og mer voksen ut, litt majestetisk. Men for et styr å stelle pelsen hans! Uansett om jeg børster pelsen hans hver dag, er den like ille dagen etter. Full av floker som er så tette at de må klippes vekk. Det hjelper ikke akkurat at han ikke er glad i å greie pelsen heller, vrir seg og prøver å komme seg vekk. Men jeg har funnet ut at den beste tiden å ta pelsstell på er når han akkurat har kommet inn etter å ha vært ute. Da er han gjerne veldig kosete, og jeg får lov å snu og vende på ham litt mer enn vanlig ;)

Den hvite pelsen hans har fått et lite skille på potene, i dette været er det ikke så lett å holde pelsen like pen og ren. Men søt er han uansett :)

Jeg sliter fremdeles med nattesøvnen, uansett hvor trøtt jeg er når jeg går til sengs tar det mange timer før jeg endelig sovner, som oftest ikke før i 3tiden på natta. Det er slitsomt, men satser på at det går seg til etterhvert :)



Tilla har fått et stort tyggebein til lørdagsgodt, som hun lå ligger og koser seg med.
Snart skal vi ut på en god lang tur, jeg liker å ta turene litt seint på lørdager og søndager, når det ikke er så mange andre ute. Da kan hun ha lengre line og løpe mer fritt, vi slipper å ta hensyn til mennesker som kanskje er litt redde for hunder :)

PS: Jeg ler så godt av den nye Jarlsberg reklamen, og lurer følt på hvordan Frank hadde reagert hvis jeg hadde tatt et sånt lite stunt når han kommer hjem etter 2 og en halv uke borte . Bytte ut Tilla med en liten, hvit puddel for eksempel.

"Samma det, vel. Hund er hund".

Hehe, ha en fin lørdag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar